Home >> Noutati >>

24-02-2009


Minuta intalnirii din 20 februarie



Curtea Constitutionala nu e optionala!
Fii voluntar pentru alegerea Consiliului Tinerilor din Sectorul 1 Bucuresti!
Concluziile Forumului ONG de mediu – Orizont 2020
„Vitrina Societăţii Civile”
Finantarea directa de la bugetul de stat a organizatiilor neguvernamentale
Consiliul Local al Tinerilor - Sector 2
CENTRAS lanseaza e-Agora
Invitatie Masa rotunda "Finantarea directa de la bugetul de stat prin fondurile nationale a organizatiilor neguvernamentale"
Tu cum lucrezi in echipa ?
Ce inseamna deblocarea POSDRU? - Interviu RFI
Vitrina Societatii Civile
“Achizitii Publice” - Cursuri gratuite pentru ONG–uri si presa
Invata cum sa evaluezi consilierii din localitatea ta!
MANIFEST – Tineri jurnalisti pentru sanatatea presei romanesti
Protest impotriva restrangerii dreptului la asociere
Lista studentilor selectati sa participe la proiectul MANIFEST
Centrul de Informare EUROPE DIRECT CENTRAS Bucuresti
Job consultant CP si CSR
Castigatorii Concursului 'Manifest'
Humanitarian Aid Request
Achizitii publice
Invitatie la Camera Deputatilor
Achizitii Publice
Achizitii publice - linkuri utile
Acord de program de cooperare intre organizatiile neguvernamentale si Camera Deputatilor
Apel catre Avocatul Poporului impotriva transformarii cetatenilor in suspecti
Achizitii Publice - acte normative complementare
CENTRAS solicita convocarea Consiliului Primului Ministru pentru Asociatii si Fundatii
MANIFEST COALITIA pentru ELIBERAREA FONDURILOR EUROPENE
Protestul Coalitiei ONG pentru Eliberarea Fondurilor Europene
CASTIGATORII CONCURSULUI DE DEZBATERI
Minuta intalnirii din 20 februarie
UPDATE: Secretarul de Stat in Ministerul Finantelor cu privire la protestul Coalitiei pentru Eliberarea Fondurilor Europene:"Nu as fi fost aici daca nu as fi crezut ca aveti dreptate."
Sa gandim global! Tinerii si educatia pentru dezvoltare
2 %
Opriti Codurile
Coaliţia “ Opriţi Codurile!“ cere o întrevedere cu preşedintele Băsescu şi dă în judecată Guvernul
Selectie de propuneri de proiecte
Invitatie la Forumul Naţional al Organizaţiilor Neguvernamentale din România
Eu, CETATEANUL!
Raportul Aid Watch, CONCORD 2009
Proiect de calificare pentru persoane care activeaza in domeniul social – POSDRU D.M.I. 2.3 - “Acces si participare la formare profesionala continua”
Sesiunea de intrebari si raspunsuri despre Fondul ONG Mecanismul Financiar al SEE.
Parlamentul fara de lege sau cum Romania iese din Europa
Codul de bune practici pentru participarea civila la procesul de luare a deciziilor
Aniversare: 20 de ani de la momentul in care a fost adoptata Conventia Natiunilor Unite cu privire la Drepturile Copilului!
Societatea Civila are o miza demna de luat in seama
Codul de bune practici pentru participarea civila la procesul de luarea deciziilor
Consiliul European a decis simplificarea accesarii fondurilor europene
sesizari@afaceripublice.ro – un serviciu pentru raportarea neregulilor si disfunctionalitatilor privind managementul fondurilor structurale
2009 Global Go To Think Tanks
"SOCIETĂŢI ÎNTREDESCHISE" de Dorin Tudoran
"Scrisoare deschisa adresata primului ministru al Romaniei" de Dorin Tudoran
Ne costruim viitorul ajutandu-i pe ceilalti sa si-l construiasca pe al lor
Fă-ne o vizită la ONG Fest!
Rolul Organizaţiilor societăţii civile în susţinerea dialogului civic şi a participării publice la buna guvernare
Acces şi participare la formare profesională continuă
POSDRU D.M.I. 2.3
Renasis angajeaza coordonator de retea
Dezvoltare ÎN, PRIN şi PENTRU comunitate*
400 de calculatoare reconditionate oferite ONG-urilor romanesti
Sarbatori frumoase de la CENTRAS!
In memoriam: Ion Olteanu
Lansarea apelului la proiecte Assoclic 1-2011 ! - 400 de calculatoare pregatite pentru proiectele dvs!
Lansarea apelului la proiecte Assoclic 1-2011 ! - 400 de calculatoare pregatite pentru proiectele dvs!
Formare - Asistent in relatii publice si comunicare
Beneficiarii POS DRU ies in strada, miercuri 14 septembrie, ora 10.00
Conferinta de presa - 15 septembrie, 10.30
Anunt atribuire - seminar advocacy si fundraising
Noi, VIERMII - inepți, inculți și ciumpalaci - PROTESTĂM!
Comunicat de presa
Organizatiile neguvernamentale cer partidelor sa demonstreze vointa politica pentru restaurarea democratiei
O noua oportunitate pentru ONG-uri, CONSULTARE PUBLICĂ LA SENAT A INIȚIATIVELOR DEZBĂTUTE
Atribuire CANPER - Servicii consultanta juridica
Achizitie - Expert contabil
Anunt atribuire - Servicii realizare materiale de promovare
Achizitie - Carburanti auto
Atac concertat la adresa democrației și a statului de drept
Consultare - Proiect destinat ONG-urilor din mediul rural, partenere in GAL-urile din Romania
Oamenii de la capatul politicilor - Bucuresti, 29 martie 2013
Consultare locală pentru o politică publică pentru ONGuri!
Dorin Tudoran va participa la Colocviul Naţional Universitar de Literatură Română Contemporană, ediţia X-a, Braşov 25-26 aprilie 2013
Presedintele CENTRAS, Dorin Tudoran, va susține conferința "Ce a fost/ce este un disident?"
Arătați-ne cât de independentă este justiția din România
Au început înscrierile la Forumul ONG 2013
CENTRAS angajează Coordonator de proiecte
CENTRAS angajează Asistent de proiecte
În 2014, vrem să determinăm instituțiile statului să respecte litera și spiritul legii și să consulte în mod autentic societatea civilă
INVITAŢIE DE PARTICIPARE - Servicii organizare reuniuni ale Grupului de lucru ONG şi ale Comitetului mixt guvern-ONG
INVITAŢIE DE PARTICIPARE - Servicii organizare eveniment de prezentare a rezultatelor proiectului, în cadrul proiectului „Model participativ de elaborare a politicii publice naţionale privind ONG în România”, cod SMIS 40543
Masa rotundă „Relaţia dintre stat şi organizaţii neguvernamentale - către o practică previzibilă"
Participare activă a ONGurilor în managementul Fondurilor Europene
Împreună construim Forumul Național ONG 2014
Asumarea binelui cetățeanului și comunității - scopul final al oricărei politici publice
INVITAȚIE În vederea depunerii unei oferte pentru achiziția - SERVICII ORGANIZARE A PRIMEI ÎNTÂLNIRI A COM, necesare în cadrul proiectului „Consolidarea Convenției Organizațiilor de Media (COM) – RO2013_C5.1_32”, Cod CPV 55110000-4 –
ANUNŢ DE ATRIBUIRE
APEL DE CROWDFUNDING
Ce sunt insignele #rezist?
 

In data de 20.02.2009, orele 14.00 a avut loc la sediul OPCP intalnirea de lucru intre reprezentantii ONG (sectorul Societatea Civila) si reprezentantii OPCP cu privire la clarificarea aspectelor legate de documentele de suport solicitate de Autoritatea Contractanta pentru efectuarea platilor finale in cadrul schemei de grant Phare 2005.

In vederea construirii increderii reciproce si pentru o mai buna cunoastere a partilor participante la masa discutiilor, reprezentantii  OPCP si ai ONG au prezentat, in prima parte a intalnirii, organizatia/institutia din care provin si problemele intampinate in implementarea proiectelor finantate prin programul Phare. ONG si-au manifestat disponibilitatea de a ajuta OPCP sa cunoasca beneficiarii liniilor de finantare gestionate astfel incat relatia cu acestia sa fie una lina si constructiva pentru ambele parti. Din discutii a mai reiesit ca atat ONG cat si OPCP au un interes comun in ceea ce priveste absortia fondurilor europene insa, ambele parti sunt sunt supraincarcate din cauza birocratiei specifice acestor programe si numarul redus de personal.

 

De la bun inceput, reprezentantii OPCP au explicat ca solicitarea de documente de suport pentru rapoartele finale a venit din partea Comisiei Europene, mai precis in urma unei misiuni de audit a Comisiei desfasurata la sediul OPCP in luna Decembrie 2008. In timpul misiunii de audit reprezentantii Comisiei Europene au solicitat ca, in afara de rapoartele de audit aferente fiecarui contract de grant in parte, Autoritatea Contractanta sa faca controale suplimentare si sa se asigure de existenta si veridicitatea tuturor documentelor care atesta efectuarea platilor in cadrul proiectelor de grant. Asadar, nu sunt solicitate organizatiilor documente in plus fata de cele care exista deja cu privire la implementarea proiectelor.

 

In cadrul intalnirii s-a agreat faptul ca in cazul organizatiilor care nu au transmis deja copii ale documentelor justificative (potrivit listei de mai jos), OPCP va reveni cu o solicitare directa in scris catre beneficiari. Este important pentru organizatiile ce nu au fost prezente sa primeasca aceasta lista clarificatoare. Nu este necesar si nu se va solicita de la organizatii nici un alt document centralizator pentru TVA. Centralizatorul si anexele semnate si stampilate de organizatie si auditor transmise deja catre Asistenta Tehnica (FDSC) sunt suficiente.

Inscrisul “conform cu originalul” alaturi de semnatura pe copiile documentelor justificative poate fi inlocuit cu o declaratie conform modelului de mai jos. Aceasta declaratie poate fi transmisa in prima faza pe fax, urmand ca in scurt timp sa se transmita si originalul.

S-a discutat de asemenea si varianta ca, in cazul in care organizatiile nu dispun de resursele necesare pentru copierea documentelor suport, se pot prezenta la sediul OPCP cu dosarul in original (dupa o programare in prealabil). Se va gasi o modalitate de copiere a documentelor la sediul OPCP. In cazul in care o organizaţie solicita acest lucru, documentele justificative vor fi verificate in prezenta unui reprezentant al respectivei organizaţii.

Organizatiile ce nu au posibilitatea transmiterii copiilor dupa documentele suport conform listei atasate sunt rugate sa comunice OPCP aceasta imposibilitate. OPCP va putea decide in aceste cazuri programarea unor vizite de control la sediul organizatiei respective.

Referitor la calcularea costurilor administrative eligibile, s-a solicitat ca maximul acceptat sa fie 7% din costurile directe declarate eligibile. FDSC va verifica respectarea acestui procent pentru rapoartele finalizate ulterior intalnirii de vineri 20.02.2009. Pentru rapoartele deja intrate in OPCP, se va aplica aceasta corectie. Situatia in sine nu se va considera a reprezenta o neregula, fiind vorba de o corectie generata de interpretarea diferita asupra prevederilor din Conditiile Generale.

In situatiile in care fie asistenta tehnica, fie OPCP identifica cheltuieli ce se pot declara a fi neeligibile :

- Organizatiei i se pot solicita clarificari, astfel incat organizatia sa fie instiintata asupra situatiei in discutie. 

- OPCP va aplica prevederile articolului 15.3 din Conditii Generale.

- In cazul in care decizia de respingere a costurilor este definitiva nu este obligatoriu ca organizatiile sa revizuiasca raportul financiar, raportul de audit, respectiv cererea de plata aferenta contractului.

- Sumele respinse vor fi reflectate in raportul centralizator al asistentei tehnice sau in documentele emise de OPCP, dupa caz.   


In ceea ce priveste implementarea Programului Phare 2006, reprezentantii OPCP au mentionat ca vor fi discutate si emise in cel mai scurt timp instructiuni cu privire la formatele standard / proceduri de raportare financiara care vor fi comunicate cat mai rapid tuturor Beneficiarilor.

 

Descarcati din sectiunea documente lista documentelor de eligibilitate precum si modelul de declaratie.

 

Au participat:

 

Din partea Ministerului Finantelor Publice

 

 

Ø      Carmen Rosu – Director OPCP

 

Ø      Constantin Ene - Director Adjunct OPCP

 

Ø      Anca Voinea   - Coordonator Serviciu Financiar OPCP

 

Ø      Madalin Pascu – Sef Birou Implementare Granturi OPCP

 

Ø      Camelia Lazar – Manager Proiect Schema de Granturi Societatea Civila OPCP

 

 

 

Din partea Fundatiei pentru Dezvoltarea Societatii Civile

 

 

Ø      Ionut Sibian – Director Executiv FDSC

 

Ø      Stefania Andersen – Lider de Echipa Phare 2005

 

Ø      Aura Otelea – Ofiter Financiar Phare 2005

 

 

 

Din partea ONG participante:

 

 

Ø     Viorel Micescu – CENTRAS

Ø     Mioara Chifu – Asociatia Nationala a Birourilor de Consiliere pentru Cetateni (ANBCC)

 

Ø      Oana Preda – Centrul de Resurse pentru Participare Publica (CeRe)

 

Ø      Victorita Meirosu - Asociatia Nationala a Birourilor de Consiliere pentru Cetateni (ANBCC) / Centrul de Resurse pentru Participare Publica (CeRe)

 

Ø      Laura Radulescu – Asociatia Pro Democratia (APD)

 

Ø      Diana Hatneanu – APADOR CH